Guta: Simptome, tratament, alimente permise și interzise

Linte și boli articulare

Lintea — o scurtă incursiune în istorie By - October 23, Lintea este o leguminoasă mică ce face parte din aceeași familie cu mazărea și fasolea Fabaceae și care a servit omenirii ca aliment de bază încă din vremuri demult apuse.

Pastă vegetală din linte roșie și ardei picant, SanoVita, gr Profilaxia lor presupune un stil de viață activ și o alimentație corectă. Fie ca suferi de o boala precum artroza ori artrita, fie ca nu ai nicio boala care iti afectează articulatiile, ci doar o sensibilitate a acestora, e important sa stii ca o serie de alimente iti agraveaza problema fara ca tu sa ai habar.

Povestea lintei în jurul lumii Lintea provine de undeva din Orientul Mijlociu, unde și astăzi este unul dintre alimentele de bază în bucătăriile orientale. Se crede că este una dintre cele mai vechi culturi cunoscute și sistematizate de către om.

Lintea – o scurtă incursiune în istorie

Au fost găsite dovezi ale existenței lintei datând din anii î. Lintea este, de asemenea, menționată de mai multe ori atât în Biblie, cât și în Coran. În cartea Genezei regăsim povestea lui Esau, care a renunțat la dreptul său din naștere pentru un castron de linte purpurie și o bucată de pâine.

durere severă în tratamentul articulației umărului cok 1 tratament comun Preț

Lintea era populară și la curtea faraonilor egipteni, după cum ne arată frescele din epoca lui Ramses al II-lea. Asirienii o cultivau și ei și apare chiar în vestitele grădini suspendate ale Babilonului, în linte și boli articulare al VIII-lea î. Treptat, culturile de linte s-au răspândit în Grecia antică, însă aici lintea a fost văzută inițial ca aliment al săracilor.

Nu se ştie prin ce cărări negustoreşti au ajuns seminţele ei din Palestina până la nord de Dunăre, dar se ştie că lintea era cultivată și pe actualul teritoriu al României cu mult înainte de cucerirea Daciei de către romani.

S-au descoperit în vecinătatea vechilor aşezări seminţe de orz, măcriş, in şi linte. Era, se pare, gătită de daci ca fiertură scăzută, alături de cărnuri, dar şi pusă în ciorbe acrite cu zer, zamă specifică bucătăriei ardelenești din munți și care s-a păstrat intactă în acel ținut greu accesibil.

  1. Pentru dureri la nivelul articulațiilor cetonale
  2. Cele mai bune alimente pentru articulații Alimente contraindicate celor cu dureri articulare Cele mai bune alimente pentru articulații - Tion Ce Pot Mânca Pentru A Ameliora Durerea Articulară, Articole recomandate 8 alimente pentru articulaţii flexibile şi sănătoase 8 alimente pentru articulaţii flexibile şi sănătoase Cinci alimente ideale pentru durerile articulare Medlife Ce poți mânca cu boli articulare.
  3. Medicină alternativă Alimentele care iti provoaca dureri articulare Fie ca suferi de o boala precum artroza ori artrita, fie ca nu ai nicio boala care iti afectează articulatiile, ci doar o sensibilitate a acestora, e important sa stii ca o serie de alimente iti agraveaza problema fara ca tu sa ai habar.
  4. Linte și boli articulare Celadrin - Dr.
  5. Guta: Simptome, tratament, alimente permise și interzise Linte și boli articulare
  6. Linte și boli articulare - descopera-carasul.ro
  7. Creme articulare și unguente

Astăzi, multe țări se bucură de linte ca hrană principală, deoarece oferă o aromă de blândă de nucă linte și boli articulare care se încadrează de minune într-o varietate de rețete. Canada conduce producția mondială de linte, urmată de India. Beneficiile lintei Avantajul lintei faţă de majoritatea leguminoaselor este că, datorită compoziției și texturii sale, necesită un timp mai redus de pregătire între 20 şi 30 de minute.

Linte și boli articulare

De asemenea, este una dintre leguminoasele cel mai uşor de digerat, iar în amestec cu orez şi legume alcătuieşte un meniu vegetarian bogat în proteine şi sărac în grăsimi, având și un conţinut excepţional de fibre alimentare. Lintea este o sursă importantă de antioxidanți din clasa polifenolilor,  motiv pentru care ajută în lupta împotriva afecţiunilor cronice cardiovasculare,articulare, neurodegenerative, a anumitor tipuri de cancer mai ales cel de piele şi a altor boli asociate îmbătrânirii.

Polifenolii din linte au demonstrat in vitro o capacitate antiinflamatorie remarcabilă, inhibând ciclooxigenaza probleme lombare tip II, moleculă răspunzătoare de promovarea inflamației în organism. De asemenea, merită subliniat faptul că polifenolii din linte nu par să-și piardă proprietățile sanogene în urma gătitului.

furnicile tratează articulațiile cel mai nou în tratamentul artrozei

La fel ca toate leguminoasele, lintea este bogată atât în fibre solubile, cât și, mai ales, în fibre insolubile. Fibrele solubile pot contribui la normalizarea nivelului de colesterol din sânge și pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin încetinirea asimilării glucozei din alimente. Fibrele insolubile, pe de altă parte, sunt eficiente în combaterea constipaţiei, prin reglarea tranzitului intestinal.

Ce poți mânca cu boli articulare. Subiecte în Diet & Sport

O parte dintre aceste tipuri de fibre sunt o sursă de prebiotice, hrănind flora intestinală și ajutând la prevenirea multiplelor afecțiuni, de la depresie până la diverse boli digestive. Lintea este o sursă excelentă de minerale, dintre care se disting fosforul, fierul, zincul şi magneziul.

  • Dureri articulare și umflături sub ochi
  • Boala a cunoscut in ultimele decenii o crestere a prevalentei si incidentei la nivel global.
  • Artroza tratamentului de gimnastică a coloanei cervicale

Fosforul joacă un rol vital în menţinerea sănătăţii oaselor şi a dinţilor, contribuie la dezvoltarea şi regenerarea ţesuturilor precum şi la stabilizarea pH-ului sangvin.

Zincul intră în reacţiile imunitare şi accelerează cicatrizarea rănilor.

au fost dureri în articulația genunchiului articulațiile ard și doare

Magneziul este cofactor enzimatic şi întărește sistemul imunitar. Alături de minerale, lintea se remarcă şi prin conţinutul important de vitamine, în special de vitamine din grupul B B1, B2, B3, B5, B6 si B9.

Dintre acestea, vitamina B9, cunoscută şi sub numele de acid folic, joacă un rol major în producerea materialului genetic de tip ADN şi ARN, în buna funcţionare a sistemului nervos şi a sistemului imunitar. Acidul folic este crucial pentru femeile însărcinate, pentru că ajută la dezvoltarea sănătoasă a fătului. Lintea poate conține și antinutrienți, cum ar fi linte și boli articulare tripsinei și acidul fitic, care reduc absorbția unor substanțe nutritive.

Guta - factorii de risc, evolutia bolii, cand trebuie sa mergeti la medic si care este tratamentul

Înmuierea și gătitul lintei vor reduce la minimum concentrațiile acestor substanțe, așa că nu se recomandă consumul lintei în stare crudă. Așadar, dacă se respectă metodele de gastrotehnie vei absorbi în continuare majoritatea nutrienților din linte.

injecții cu glucozamină dureri de picioare articulația genunchiului umflată

În final, putem înțelege de ce lintea este în continuare prezentă și din ce în ce mai populară în dietele moderne. Este ușor de preparat și de digerat, cu numeroase beneficii pentru sănătate și cu multe posibilități de integrare în mesele de zi cu zi.

Alimentele care iti provoaca dureri articulare

Te-am convins să o încerci…? Ramai conectat cu noutatile de pe blogul Sanovita Aboneaza-te si primesti un email de fiecare data cand publicam ceva nou si interesant. Join 1, other subscribers.

  • Remedii eficiente pentru durerea în articulațiile picioarelor
  • Articole Dieta de toamna pentru articulatii sanatoase Dieta de toamna pentru articulatii sanatoase 22 Septembrie Nu mai este un secret faptul ca ceea ce mancam influenteaza starea noastra de sanatate.
  • Dacă articulațiile încheietura mâinii doare